• 1 z 2
 

Bulgur pšeničný

Neohodnoceno
 

Pšeničný bulgur je ideální přílohou tam, kde jste doposud používali rýži nebo kuskus. Bulgur je tradiční pokrm jemné oříškové chuti, který je výživnější než rýže a také je stravitelnější než luštininy. Vyzkoušejte si bulgur i ve vaší kuchyni a uvidíte, že brzy si najde místo na vašem stálém jídelníčku.

GMO, VEGAN

od 26 Kč / ks
od 23 Kč / ks bez DPH
Značka Vital Country
Kategorie Obiloviny
Zvolte variantu
Bulgur pšeničný 500g Množství: 500 g Skladem (> 3 ks)
Můžeme doručit do: 26.7.2019
26 Kč / ks
23 Kč bez DPH
   
Bulgur pšeničný 500g Množství: 1000 g Momentálně nedostupné 42 Kč / ks
37 Kč bez DPH
 

Pšeničný bulgur

Přemýšlíte, jakou potravinu byste mohli zařadit do svého jídelníčku, aniž byste museli výrazně měnit jeho obsah? Pak zkuste bulgur. Že jste o něm nikdy neslyšeli? Bulgur je v podstatě namočená a nalámaná předvařená celozrnná pšenice. Ač to nemusí znít nijak lákavě, vězte, že bulgur, charakteristický svou oříškovou chutí, se svým použitím podobá klasické rýži či třeba kuskusu.

Pšeničný bulgur

Důležitý je samozřejmě i vysoký obsah zdraví prospěšných látek. V bulguru se nachází ohromné množství vlákniny, díky čemuž se bulgur hodí i k redukčním dietám – i jeho mála porce vás totiž dostatečně zasytí. Celkově pozitivní nutriční hodnota bulguru z něj dělá ideální potravinu ke konzumaci, chceme-li jíst zdravě. V bulguru je navíc i přes významný podíl bílkovin naprosté minimum tuku. Nemusíte se proto bát, že byste po jeho konzumaci tloustli, což je ostatně jeden z důvodů jeho popularity u všemožných dietních programů. Tato předvařená celozrnná pšenice také skvěle stimuluje náš nervový systém i činnost střev. 

Využití bulguru v kuchyni

Hojně se využívá kupříkladu v Libanonu, kde je bulgur jednou ze základních surovin při výrobě známého salátu tabouli. Jelikož zejména v těchto oblastech se jedná o velice populární potravinu, nalezneme ho i v dalších masových i vegetariánských jídlech – například ve falafelu.

Dají se z něj vyrobit karbanátky, nádivky, mnohdy se přidává do polévek a úplně nejčastěji se používá jako náhražka rýže – ať už jako příloha, nebo při přípravě rozličných rizot a podobně. Také se dá využít k přípravě kaší. Bulgur je přímo jak stvořený pro vegany a vegetariány, neboť je velice lehce stravitelný díky obsahu vlákniny, minerálů a vitamínů.

Příprava bulguru

Bulgur nejprve 2x propláchněte. Bulgur dokáže absorbovat velké množství vody, proto je zapotřebí ho vařit v poměru 1:3 po dobu 15-20 minut. Pokud chcete být při přípravě k bulguru šetrnější, povařte ho jen 5-10 minut a poté ho nechte dojít pod pokličkou. Nejšetrnějším způsobem je nechat ho nabobtnat ve studené vodě po dobu cca 1 hodiny.

Bulgur pšeničnýSložení

Loupaná, předvařená, drcená pšenice

Alergen: lepek

Skladování

Skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti vzduchu nejvýše 70%.

Země původu

Turecko


 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole:
 
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Jaké cookie používáme najdete ZDE