Chia semínka BIO

Neohodnoceno
 

Chia semínka jsou superpotravinou, která v každém zdravém jídelníčku nalezne své uplatnění. Chia semínka jsou velmi vhodná pro sportovce, neboť perfektně hydratují a dodávají energii při fyzické a psychické zátěži. Jsou vhodná pro diabetiky, celiaky, vegany i vegetariány.

tags all

od 34 Kč / ks
od 30 Kč / ks bez DPH
Značka Country Life
Kategorie Semínka
Zvolte variantu
bio chia semínka 300g Country Life Množství: 100 g Momentálně nedostupné 34 Kč / ks
30 Kč bez DPH
bio chia semínka 300g Country Life Množství: 300 g Momentálně nedostupné 83 Kč / ks
72 Kč bez DPH
 

BIO salvia hispanica

Chia semínka se řadí mezi tzv. Super potraviny, tedy potraviny s vysokou výživovou hodnotou. Chia semínka jsou drobná semínka rostliny zvané šalvěj hispánská, původem pocházející ze střední Ameriky. Rostlina je velice náročná na podmínky ve kterých se pěstuje, proto se ji nedaří ve všech oblastech. Šalvěj potřebuje kvalitní půdu i podnebí. Díky tomu jde o vysoce ceněnou rostlinu, která se pěstuje v odrůdách s bílými a fialovými květy. Semínka jsou bílá nebo hnědá, ale rozdíl v obsahu nutričních látek je pouze minimální, liší se pouze cenou. Bílá jsou o něco dražší než tmavá semena.

VLASTNOSTI CHIA SEMÍNKA

Chia semínka mají hydrofilní vlastnosti, kdy dokáží navázat tolik tekutiny, že zvětší až 12x svůj objem. Semínka jsou bohaté na proteiny, sacharidy, omega-3 mastné kyseliny, vlákninu, vápník a antioxidanty. Dále obsahují železo, zinek, fosfor a magnesium. Semínka vytvoří lehký gel, který je snadno stravitelný a pomáhá snižovat hladinu cukru, jsou vhodné pro diabetiky a jsou ideální při jakékoliv fyzické zátěži.

Použití CHIA SEMÍNEK

Semínka nemají sami o sobě žádnou chuť, je proto vhodné je kombinovat s dalšími pokrmy, nebojte se je zamíchat do jogurtu, smoothie, do pečiva, cereálií i různých zeleninových salátů. Jídlo obohatíte o důležité živiny, aniž by se změnila díky semínkům jeho chuť – zkuste polévku či omeletu s chia semínky. Gel ze semínek podporuje vnitřní hydrataci těla, jsou ideální při redukčních dietách.

Potřebujete-li svému tělu dodat železo či vápník, stačí dvě lžíce chia semínek denně, abyste pokryli denní dávku. Můžete je podávat sportovcům, malým dětem, ale i těhotným ženám či seniorům a také osobám s alergií na lepek. Konzumace chia semínek nemá žádné vedlejší účinky, ani při zvýšené dávce.

Upozornění

Chia semínka by neměly konzumovat osoby, které mají nízký krevní tlak a osoby, které užívají léky na ředění krve. Doporučená denní dávka 15 gramů (asi 2 polévkové lžíce).


 

Vlastnosti BIO

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole:
 
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Jaké cookie používáme najdete ZDE